Sedmá generace Golfu skrývá novinky pod kapotou
Pokud jste očekávali, že nová generace Volkswagenu Golf bude jedinečná a originální, pletli jste se. Velká obměna to tedy není. Tedy co se týče designu, mohli bychom to spíše přirovnat pouze k faceliftu. Ovšem velmi důležité novinky se ukrývají jinde. Pod kapotou!
Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.
Volkswagen pokračuje s úzkou maskou chladiče a typickými světly. Designéři také zachovali silný C sloupek, který je pro Golf typický. Zdůrazňují tak sladění se všemi generacemi od roku 1974, kdy se Golf začal poprvé vyrábět.Golf nyní sedí na platformě MQB, která se má pomalu stát základním stavebním kamenem modelů napříč celým koncernem. Poprvé se objevila ve službách nové Audi A3. Vůz by měl být i díky tomu až o 100 kg lehčí než jeho předchůdce.
Uvnitř na cestující čeká nová palubní deska. Na palubě Golfu debutuje také zcela nový volant nebo multimediální systém s dotykovou obrazovkou. Některé ovladače jsou naopak známé už z dřívějška. Středový panel je natočený směrem k řidiči a dekorem z lesklého plastu spojen s kapličkou s přístroji. Zvětšit se má také vnitřek vozu i zavazadelník, který má nyní objem o 30 litrů vyšší hodnotu. Na palubě se objeví i bezpečnostní systémy, jako je například funkce automatického brzdění při vícenásobných kolizích nebo aktivní systém ochrany cestujících včetně adaptivního tempomatu ACC s funkcí Front Assist a systému nouzového brzdění City.
Volkswagen požene řada nových motorů, u kterých koncern vyzdvihuje jejich nízkou spotřebu. Základní zážehový model (TSI) spotřebuje 4,9 l/100 km a turbodiesel (TDI) pak 3,8 l/100 km. Modely TSI se tak dostávají pod hranici emisí CO2 115 g/km, zatímco motory TDI zůstávají s hodnotou 99 g CO2/km.
Nejlepšími hodnotami se může opět pochlubit Golf BlueMotion, který emituje pouze 85 g CO2/km a v průměru spotřebuje 3,2 litru nafty na 100 kilometrů. Výkonnostní rozpětí pohonných jednotek pak bude v případě TSI od 63 do 110 kW a v případě TDI od 66 do 140 kW. Volkswagen Golf si v loňském roce pořídilo téměř půl milionu zákazníků. Je tak nejprodávanějším vozem v Evropě.