Volkswagen Gol má své místo na trhu v Jižní Americe
Společnost Volkswagen nyní pracuje na premiérové sedmé generace Golfu. Ta se představí na podzimním autosalonu v Paříži. Ovšem zároveň se v současné době představuje v Jižní Americe modernizovaná podoba zdejšího modelu Gol. A to ve faceliftované podobě spolu s hatchbackem i jeho sesterským modelem, čtyřdveřovým sedanem - Voyage.
Volkswagen Gol je jedním z nejprodávanějších vozů na jihoamerickém trhu. První generace tohoto modelu měla premiéru v roce 1980 a aktuální generace se poprvé představila v létě roku 2008, kdy byl odhalen nejprve pětidvěřový hatchback Gol a o několik týdnů později i čtyřdveřový Gol Sedan, který je v současnosti nabízen jako Voyage. Poslední členem rodiny je pick-up Saveiro. V roce 2008 se tehdy představená nová generace modelové řady Gol designem svých předních partií přibližovala evropskému SUV Tiguan.
Nyní ve svém modernizovaném provedení převzal Gol styl nejnovějších verzí Pola, Jetty a Passatu, jimž se přibližuje tvarem hlavních světlometů, masky chladiče i předního nárazníků. Zadními partiemi především díky tvaru svítilen připomíná Polo. Zatímco karoserie se dočkala poměrně radikální proměny předních i zadních partií, tak v interiéru se jedná především o nové kombinace barev plastu a čalounění, které doplňují drobné stylistické úpravy ve spodní části palubní desky spolu s novým volantem. Nový je panel autorádia a upraveny jsou ovladače ventilace a klimatizace.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Současný Volkswagen Gol využívá, stejně jako například první generace Fabie, platformu PQ24. Ta je ovšem kombinována s předním zavěšením kol a řízením z modernější platformy PQ25. Rozvor hatchbacku je dlouhý 2,46 m. Pod kapotou Golu jsou napříč uložené zážehové čtyřválce o objemu 1,0 nebo 1,6 litru, které jsou schopny provozu na libovolnou směs benzinu a etanolu, který se v Brazílii vyrábí z cukrové třtiny. První z nich nabízí výkon 53 kW, resp. 56 kW a druhá pohonná jednotka má poskytovat výkon 74 kW.