Volkswagen Polo R WRC
Německá automobilka Volkswagen nyní pracuje na limitované edici s nádechem rallyového speciálu. Podle předběžných informací sází jen na pohon předních kol. Šéf vývoje Ulrich Hackenberg se ale nechal slyšet, že VW počítá i se schopnější variantou.
U představení limitované edice Volkswagenu Polo s krví speciálu WRC se spekulovalo i o pohonu všech kol. To později sama automobilka vyvrátila, nakonec se bude muset všech 2500 kusů limitované edice spoléhat jen na přední kola.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Přitom technika není vůbec špatná, Polo R WRC pohání foukaný dvoulitr z Golfu GTI o výkonu 220 koní v 6300 ot./min. a točivém momentu 350 Nm v 2500 - 4400 ot./min. Díky tomu není problém rozjet se na stovku za slibných 6,4 sekundy a atakovat maximální rychlost 243 km/h.
Šéf vývoje Ulrich Hackenberg ale prozradil, že by v budoucnu mohla přijít schopnější verze s pohonem všech kol. Techniku by na to Volkswagen měl, Polo stojí na stejné platformě PQ25, kterou používá Audi A1 Quattro.
Uvidíme, čím nás německý gigant překvapí tentokrát.