Titulní obrázek


Volkswagen Group se stává hrozbou pro ostatní automobilky

Automobilky se začínají bát Volkswagen Group. Vliv koncernu je totiž v Evropě velmi silný a jeho působnost se stále rozšiřuje. V současné době tak někteří automobiloví znalci hovoří o ohrožení konkurentů, díky VW Group. Mohlo by to dojít až do takového stádia, že některé automobilky zaniknou.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Německý koncern, do kterého vedle dalších patří značky Volkswagen, SEAT, Škoda a Audi, v současnosti drží 24% podíl na trhu s novými auty ve státech Evropské unie a Evropského sdružení volného obchodu (EFTA). Do něj nyní patří Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Švýcarsko. Ještě v roce 2004 činil podíl VW Group na trhu v zemích EU a EFTA 18,6 %. Francouzskému koncernu PSA Peugeot-Citroën naopak od roku 2004 klesl podíl na trhu z 13,8 % na 12 %. Samotný Volkswagen mimochodem drží 12,7% podíl na trhu.

VW Group zřejmě nebude mít potíže se situací v Evropě ani v následujících měsících. Na trh totiž vstoupí velice očekávané novinky – nové generace Audi A3 a VW Golf. Někteří analytici se už v souvislosti s touto situací ptají, který výrobce mimo Německo padne jako první a kdy tomu tak bude. Německý koncern navíc očekává obrovské úspory, které mu přinese jeho nová modulární platforma MQB. Na té bude postaven Golf i A3. Platforma je těžkou zbraní, která VW Group pomůže s cílem stát se do roku 2018 největší automobilkou světa.

Londýnský analytik Stuart Pearson z finanční společnosti Credit Suisse spočítal, že díky výrobě 4,6 milionu aut se stejnou architekturou VW Group do roku 2019 ušetří 14 miliard eur. Dle Pearsona se MQB může stát vůbec největším úsporným opatřením, které kdy kterákoliv automobilka zavedla. Šéf VW Group Martin Winterkorn už dříve přiznal, že automobilku bude vývoj platformy a její zavedení do praxe stát nemalé prostředky. Ve střednědobém až dlouhodobém horizontu má ale přinést značné úspory v jednotkových nákladech, jednorázových nákladech a výrobě vozidel automobilky. Doba výroby aut s novou architekturou se pak dle Winterkorna zkrátí o 30 %.