Titulní obrázek


Volkswagen CrossBlue Concept

Volkswagen CrossBlue prozatím představila automobilka jako koncept. Možná bude podobně vypadat i nová Škoda.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Koncept SUV Volkswagen CrossBlue se sice představil v Detroitu a je prezentován jako Volkswagen pro Ameriku, ale nepochybujte o tom, že se z něj stane oblíbené auto i jinde. Již delší dobu se šíří spekulace o možnosti působení na čínském trhu se značkou Škoda.

Pod kapotou pětimetrového šestimístného vozu pracuje dvoulitrové TDI o výkonu 190 koní a točivém momentu 400 Nm. U motoru je ještě elektromotor, který má výkon 54 koní a točivý moment 180 Nm, vzadu je pak další elektromotor o výkonu 114 koní a točivém momentu 270 Nm. Ten má na starosti pohon zadních kol - na silnici i v terénu. Když se to celé sečte dohromady, umí tohle velké hybridní SUV ze sebe dostat výkon 305 koní a točivý moment až 700 Nm.

V kombinaci jezdí VW CrossBlue jen za 6,7 l/100 km a přepočet z elektrického režimu vychází na spotřebu 2,6 l/100 km. Na elektřinu pak tohle auto ujede 23 km, ale jeho maximálka se sníží z 204 km/h na 121 km/h.

Zajímavostí je, že řidič může sám ovlivnit, jak bude hybridní systém fungovat. Takže třeba na dálnici zapne systém dobíjení a tédéíčko začne napájet akumulátory, aby mohlo auto například ve městě a v garážích jet jen na elektřinu.

Asi se nedá předpokládat, že by Volkswagen nenasadil také konvenční pohon, takže vedle tohoto pokročilého hybridu čekejte i klasický šestiválcový diesel, benzínový šesti a osmiválec a možná i dieselový osmiválec. Premiéru bychom mohli očekávat již do jednoho roku.