Titulní obrázek


Nový Volkswagen Golf

Již 4. září bude mít premiéru sedmá generace Volkswagenu Golf. Design a vzhled se moc nezmění. Nové budou ale technologie, které vypadají velmi slibně.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Už příští týden uvidíme žhavou novinku, konkrétně 4. září. Výrobci použili nové technologie. Model bude nejen pevnější a bezpečnější, ale také až o 100 kg lehčí než minulý model. To se projeví především na dynamice, ale také na spotřebě paliva. Vůz bude větší. Do délky naroste o 56 mm, ale jeho rozvor se prodlouží o 59 mm. To bude znát především na místu vzadu a také na ovladatelnosti a stabilitě. Zvětší se i základní objem kufru, z 350 na 380 litrů.

V designu se nedájí očekávat žádná velká překvapení. Na modulární platformě MQB, kterou dostane i nová Octavia, bude možné postavit cokoli - předokolku, čtyřkolku, elektromobil, hybrid. Zpočátku se dají očekávat vyzkoušené benzínové motory TSI a diesely TDI. Novinkou bude čtyřválec 1.4 TSI ACT se systémem vypínání válců. Základ bude tvořit dvanáctistovka s turbem a později se dočkáme i foukaného dvoulitru.

Čtrnáctistovka s dvojitým přeplňováním turbem a kompresorem už končí, je moc drahá. Naftu budou spalovat motory o objemu 1,6 a 2,0 l o výkonech od 90 do 170 koní. Všechny motory by měly dostat elektronicky řízený diferenciál XDS i kompletně vypínatelnou stabilizaci a kontrolu trakce. Dále se pro Golf VII očekávají diodová světla, aktivní tempomat, protikolizní systém, asistent pro jízdu v pruhu a také nový posilovač a řízení, které prý bude umět impulzem pomoci zvládnout smyk nebo vrátit auto do jízdního pruhu.