Titulní obrázek


Revoluční VW Tiguan CC má spotřebu 1,8 litru

V Tokiu vzbudil před koncem loňského roku nový koncept Tiguanu pořádné pozdvižení. Nebyl očekáván a navíc jeho základ působí hodně realisticky. V březnu v Ženevě pak upoutal novým lakem a hlavně téměř neuvěřitelnými parametry pohonného ústrojí. Kombinovaná spotřeba má mít hodnotu neuvěřitelných 1,8 litru na sto kilometrů.

Takhle vypadá budoucnost koncernu Volkswagen. Koncept Cross Coupé stojí na nové modulární platformě MBQ, kterou dostanou i další koncernové vozy, například rovněž v Ženevě představené nové Audi A3. Má hybridní ústrojí s vysokým výkonem a nízkou spotřebou. Patří do nejoblíbenější kategorie aut velikosti VW Golf. A v neposlední řadě ukazuje svaly své lehce terénní karoserie.

To už se ale od sériového provedení trochu vzdalujeme, základ modelu bude velmi pravděpodobně stát na konvenčnějších pohonných jednotkách. Důvodem bude jistě cena, hybridní verze se těžko dostane pod milion korun.

Ženevský prototyp má pod kapotou naftový dvoulitr s více než solidním výkonem 140 kW a točivým momentem 400 Nm. Ale vpředu je i elektromotor se 40 kW a 180 Nm, vzadu pak ještě jeden elektromotor s 85 kW a 270 Nm. "Šťávu" zadnímu motoru dodává benzinový motor, který v tomto případě slouží jako elektrický agregát. Přední elektromotor pohání baterie.

Auto je takzvaným plug-in hybridem, baterie lze dobíjet i ze zásuvky. Při plném nabití dokáže na baterie auto dojet až do vzdálenosti 45 kilometrů maximální rychlostí 120 km/h. V případě potřeby lze za jízdy dobíjet baterie i ze spalovacího motoru. Systém je to tedy poněkud komplikovaný, ale v praxi se zdá lépe upotřebitelný než čisté elektromobily nebo většina hybridů. Celkový výkon motorů je 225 kW a 700 Nm točivého momentu. Maximální rychlost je 220 kilometrů za hodinu, ale co je podstatnější, kombinovanou spotřebu udává Volkswagen jen 1,8 litru na sto kilometrů!

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Cross Coupé je takový Tiguan CC. Tedy kombinace lehkého městského terénního auta a sportovního (čtyřdveřového) kupé. Je jasné, že výsledek bude kompromisem, ale v tomto případě docela pohledným kompromisem s očekávatelným úspěchem. Koncepčně podobné BMW X6 se totiž prodává velmi dobře, a to patří o dvě třídy výše. V podobném segmentu, kam bude nový Volkswagen patřit, si pak zákazníky předchází třeba Mini Countryman a někde uprostřed láme srdce zákaznic Land Rover Evoque.

Stylové SUV navíc dobře zapadá do koncepce Volkswagenu. Ten chce zaplnit všechny skulinky na trhu a tak má sportovní sedan – (Passat) CC a má i sportovní hatchback – Scirocco. Proč tedy ne sportovní SUV a navíc opět CC. To, že je představený koncept vcelku reálným výtvorem, dokládá i použití nové modulární platformy MQB, na které bude stát nový golf, ale taky třeba nová octavia. Cross Coupé je pak velikostně bližší Škodě Yeti než tiguanu. Ale i to dává smysl. V každém případě toto 4,36 metru dlouhé auto s rozvorem 2,63 metru pojme jen čtyři cestující, prostřední místo v zadní řadě chybí.

Design je povedený a zvnějšku ho můžeme považovat za víceméně finální. Stačí si jen odmyslet některé detaily. Ani interiér nepůsobí jako z jiného světa, jak je u konceptů často zvykem. Volkswagen se už od tokijského autosalonu netají tím, že toto či velmi podobné auto do výroby dostat chce. Možná už letos, ale pravděpodobněji v příštím roce.