Titulní obrázek


Sériový Volkswagen Polo R

Do světového šampionátu rallye vstoupí v příštím roce i Volkswagen. Jako svého koně zvolila společnost model Polo R WRC. Rovněž se představí i Polo R, které má pomoci s propagací závodního speciálu. Nejvyšší varianta Pola se představí na ženevském autosalonu v roce 2013.

Britskému magazínu Autocar to sdělil Ulrich Hackenberg, šéf výzkumu a vývoje Volkswagenu. Hackenberg přiznal, že Polo R původně v plánech automobilky nefigurovalo. Inženýři pracující na Polu WRC ale chtěli, aby byl tento rallye speciál propagován pomocí nějakého vozu určeného pro běžné silnice. Vedení Volkswagenu nakonec uznalo, že je třeba mít nějaký spojující článek mezi rallye autem a běžným Polem. Tím bude právě verze s písmenem R v názvu.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Pod kapotou sériového Pola R bude pracovat přeplňovaný benzinový čtyřválec 2,0 TSI. Jedná se o stejnou jednotku jako v Golfu GTI odcházející generace. V Polu R však bude motor vyladěn na vyšší výkon, v letošním konceptu Polo R WRC Street disponoval 220 koni (162 kW). Sériové Polo R zrychlí z 0-100 km/h za zhruba šest sekund, maximální rychlost se bude pohybovat okolo hodnoty 240 km/h. Síla motoru bude na přední kola posílána prostřednictvím samosvorného diferenciálu.

Design auta bude vycházet ze studie Polo R WRC Street, která byla představena na květnovém srazu fanoušků zkratky GTI u rakouského jezera Wörthersee. Volkswagen už rovněž pracuje na nové generaci Golfu R. Ta má na trh dorazit na přelomu let 2013 a 2014. O pohon auta se postará přeplňovaný dvoulitr z Golfu GTI VII vyladěný na zhruba 206 kW (280 k). V plánech je také takzvaná verze Carbon GTI, která má být výrazně lehčí než výchozí GTI.